sobota, 9 maja 2009

Dyscyplina i kierowanie klasą

Książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliny, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą - przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Wśród nich znajdują się teorie psychologiczne (Burrhusa F. Skinnera, Erica Berne), psychiatryczne i psychoterapeutyczne (Rudolfa Dreikusa, Lee Cantera) - relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak; przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów - podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole - jest napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego.
Pozycja warta polecenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Fińskie dzieci uczą się najlepiej

Fińskie dzieci uczą się najlepiej - opis produktu: Fińskie szkoły od lat znajdują się w czołówce międzynarodowych testów edukacyjnych PISA. ...